Zdravlje i sigurnost u vrtiću

ZDRAVSTVENA ZAŠTITA

Briga za tjelesni rast i zdravlje djeteta provodi se prema Programu zdravstvene zaštite djece, higijene i pravilne prehrane djece u dječjim vrtićima.

Mjere zdravstvene zaštite djece u jaslicama i vrtiću su:

  • spriječavanje infekcija kroz nadzor procijepljenosti i po potrebi naknadno provođenje imunizacije,
  • protuepidemijske mjere u slučaju zaraznih bolesti,
  • praćenje duševnog i tjelesnog razvoja, rano otkrivanje poremećaja,te provođenje mjera pojačane stimulacije kod blažih odstupanja u ravoju(sistematski pregledi prije upisa u jaslice-vrtić, zdravstveni pregled djeteta nakon bolesti, antopometrijska mjerenja i dr.),
  • hitne medicinske intervencije u slučaju ozljeda, konvulzivnih sindroma i dr.),
  • nadzor nad higijenskimnačinom života: tjelesna higijena, higijena igre, sna, prehrane, osoblja i okoline),
  • organizcija i sudjelovanje u provođenju zdravstvenog odgoja djece , roditelja, skrbnika i osoblja.


BORAVAK NA ZRAKU


Jedan od najvažnijih čibenika u osiguravanju pravilnog fizičkog i psihičkog razvoja djeteta jest tjelesna aktivnost. Pri tome treba istaknuti da je važan boravak na zraku, vani, na dvorištu, u parku, uz more, planine i svugdje gdje postoji dovoljno kisika u zraku.

rogramima koji su prilagođeni svakoj dobnoj skupini, odgajatelji i roditelji mogu pravilno poticati djecu na aktivnosti na zraku. Sloboda kretanja na otvorenom prostoru, igre s prijateljima i nova iskustva učvršćuju djecu i primrema ih za potpuniji i zdraviji život.

Tijekom boravka u našem vrtiću djeca veliki dio vremena provode na zraku, u igri na dvorištu, šetnjama, ali i na poučnim i zabavnim izletima.

Kako aktivnosti s vodom, osim iznimno velikog veselja, omogućuju razvoj motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, stvaralaštva i kreativnosti, našoj djeci su svakodnevno ponuđene igre vodom.

Zdrav duh u zdravom tijelu je i moto naše djece iz jaslica, koja su svoje prve korake puštali na travnjaku našeg dvorišta. Također i oni se vole jako igrati s vodom.

Dijete doživljava vodu kao sredstvo kojim zadovoljava neke svoje potrebe, ali u vidu raznih padalina (kiša, snijeg, inje, rosa, led, tuča). Ima potrebuistraživati vodu te ju dovoditi u vezu s raznim predmetima, ali i samim sobom. Voda je djeci privlačna jer je neoblikvana, podatna i difuzna. Mogu učiniti da kaplje kap po kap, da curi, teče, žubori; mogu bacati predmete u nju. Vodu mogu grijati, hladiti, učiniti da ispari ili ju pretvoriti u led.

Vrijednost igre s vodom ogleda se ponajprije u tomr što voda miruje i uravnotežuje dijete (ipak je 9 mj. Bilo u vodi u majčinoj utrobi), te utječe na razvoj njegovih psihofizičkih potrebe.

U našim jasličkim skupinama vrlo često se organiziraju igre s vodom. Za te aktivnosti potrebno je zaštititi dijete i površinu za igru. Djetetu stavimo najlonsku pregačicu i zavrnemo rukave iznad lakta, a površinu osiguramo plastičnim plohama (vrećicama) pričvršćenim za pod ili stol.

Primjeri igre s vodom:

  • u nekoliko posudica nasipamo vodu, kist namočimo u vodene boje i zatim u vodu; što se događa ?., djeca će imati različite definicije toga što je nastalo.
  • napunimo vodu do pola čaše, damo djetetu slamku, neka puše u vodu i opiše što se stvorilo.
  • dijete sipa vodu kroz lijevak., kasnije stavi cjediljku ili spužvicu u lijevak – kako voda teče kroz zapreke?
  • u posudama različitih veličina i oblika pokušavamo otopiti neke tvari – zemlju, pijesak, stiropor, sol, šećer (obični i kocku) – što dijete primjećuje?


PRAVILNA PREHRANA

Pravilna prehrana osobito je značajna u dječjoj dobi zbog intenzivnog rasta i razvoja djeteta.
Period prije polaska u osnovnu školu izvrsno je vrijeme da dijete shvati da pravilna prehrana treba postati dio njegova zdravog načina življenja. Navike koje dijete stekne u tom razdoblju vjerojatno će zadržati u budućnosti. Zbog toga se prehrani u vrtiću pridaje velika pažnja:

  • pravilan raspored obroka
  • raznovrstan izbor namirnica
  • kvalitetna i kontrolirana priprema hrane.


Djeca koja borave 8-10 sati imaju 4 obroka.

U ponudi su 2 doručka. Svakodnevno konzumiraju drugo voće (prema sezoni). Na izboru su dvije vrste kruha. Kroz tjedan se priprema raznovrsno povrće (lisnato i mahunarke). Salate se začinjuju s limunom i maslinovim uljem. Djeci je u svakom trenutku dostupno konzumiranje vode.

Izjave djece na temu “Volim jesti”:


Zašto ljudi trebaju jesti?
Tomo: Da možemo živjeti.
Luka: Djeca rastu kad jedu, nisu mršavi.
Linda: Ja jedem malo, ja sam mršava.
Kiki: Kad jedemo slatkiše onda smo debeli.
Lorena: Kad djeca ne jedu onda su mali, mršavi, slabi, bolesni.
Lorena: Kada djeca piju mlijeko imaju jake kosti i zube.
Stela: Mlijeko je zdravo.

Što jedemo u vrtiću?

Marko: Juhu, meso, rižu, mlince, jabuke, banane.
Antonija: Zdravo je jesti povrće, rekla mi je mama.
Ivan: Volim jesti juhu i ribu.
Tomo: Ja ne volim meso.
Đ…: Hrana je zdrava, treba se jesti da djeca budu velika.
Marko: Hrana ima vitamina.
M….: Slatkiši nisu zdravi.
Adriana: Ja volim jesti ciklu i kupus.


© 2018 Vrtić Milana Sachsa. Sva prava pridržana.