Montessori program

Montessori pedagogija temelji se na znanstvenom promatranju spontanog učenja djece, poticanju samostalnosti djeteta u njegovom djelovanju te na poštivanju njegove osobnosti.

U središtu je dijete, temeljno načelo je pomoći djetetu u svim razdobljima od rođenja na dalje u tjelesnom, umnom i duševnom odrastanju.

Za tjelesni razvoj potreban je prostor, njega i hrana, a za umni i duševni primjerena okolina i ljudi ispunjeni ljubavlju te mir kako bi svoje snage moglo koristiti za samogradnju i razvoj ličnosti.

Najvažniji elementi Montessori pedagogije su prikladno pripremljena okolina s posebnim Montessori razvojnim didaktičkim priborom i poseban društveni okvir koji nudi Montessori odgojitelj.

Montessori okolina je oblikovana po mjeri djeteta, sav pribor i aktivnost pažljivo su odabrani i stavljeni na otvorene police da bi poticali dijete na istraživanje. Montessori materijal je posebno pogodan za razvoj dječje samostalnost, na svakom priboru postoji bilo mehanička provjera ili kontrolne točke, kojima dijete može samo ustanoviti je li nešto ispravno napravilo i za to mu nije potreban odgojitelj.

Moto Montessori pedagogije je : „Pomozi mi da to učinim sam.“

Montessori pribor se dijeli na pet područja:

1. Vježbe za poticanje samostalnosti

2. Vježbe za poticanje osjetilnosti

3. Vježbe matematike

4. Vježbe za razvoj govora i jezika

5. Kozmički odgoj

 


© 2018 Vrtić Milana Sachsa. Sva prava pridržana.